Heliprobe módszer

A helicobacter pylori gyomorfertőzés kimutatására

Helicobacter pylori egy baktérium, amely a gyomor nyálkahártyáján megtapadva él, és több gyomorbetegség kialakulásában játszhat szerepet, például gyomorhurut – gyomornyálkahártya gyulladás, gyomorfekély és hosszútávon akár gyomorrák is kialakulhat, ha a fertőzés nincs időben kezelve. A baktérium jelenléte gyakran okoz emésztési zavarokat, gyomorfájdalmat, puffadást és hányingert.

A Helicobacter pylori kimutatásának egyik legmodernebb és legkényelmesebb módszere a Heliprobe kilégzési teszt. Ez egy fájdalommentes eljárás: egy speciális technikával jelzett tesztanyagot kell lenyelni, majd ezt követően néhány perc múlva a kilélegzett levegőt egy zárt tasakba kell fújni. A tasakban lévő levegőt egy Heliprobe analizátor nevű készülék vizsgálja meg,  amely képes kimutatni a Helicobacter pylori jelenlétét.

Az eljárás gyors és megbízható, mindössze néhány percet vesz igénybe, és az eredmények rövid időn belül rendelkezésre állnak. Ha beigazolódik a Helicobacter Pylori jelenléte, akkor szakorvosi kontroll mellett ez antibiotikum adásával kezelhető. Az egyszerűsége és hatékonysága miatt a Heliprobe kilégzési teszt egyre népszerűbbé válik a Helicobacter pylori fertőzés kimutatásában és nyomon követésében, segítve ezzel a betegek gyors és hatékony kezelését.

Kérdésével keresse bátran ügyfélszolgálatunkat! 06 30 6055 309

Időpontkérés telefonon: 06 30 6055 309

Időpontkérés e-mailben: iroda@gastropraxis.hu

Alábbi linken letölthető a kilégzési teszt bővebb tájékoztatója:

Tájékoztató letöltése >

2005-ben Barry Marshall és Robin Warren elnyerte a fiziológiai és orvostudományi Nobel-díjat, mert felfedezték a Helicobacter pylori baktériumot és szerepét a gyomorhurut és gyomorfekély kialakulásában.